הבנייה בבאר שבע ממשיכה בתנופה אדירה,
שאלת השאלות שנשאלת ע"י רוב המשקיעים היא "האם עדיין שווה להשקיע בשוק הנדל"ן בעיר?"
ואם כן מה האזורים המבוקשים בעיר? ובאילו שכונות תיהנו מתשואה גבוהה

העיר באר שבע היא אחת מהיעדים הנחשקים ביותר בארץ להשקעה בנדל"ן. משקיעים שזיהו את הפוטנציאל הרב של באר שבע עוד בשנות ה-90 רכשו דירות במחירי רצפה, ונהנו משוק שכירות רווחי ביותר באזורי הביקוש השונים, ומזינוק של מאות אחוזים במחירי הדירות.

האם עדיין שווה להשקיע בבאר שבע, או שמא התשואה החיובית שייכת לעבר? בדיקה של השינויים בשוק הדיור מגלים כי למרות ציפיות לירידה במחירים, שוק הנדל"ן בבאר שבע נותר בעלייה מתמדת.

מחירי הנדל"ן בבאר שבע עלו בתוך 5 שנים בלמעלה מ-50%. בשכונת רמות היוקרתית לדוגמא, שהגיעה ב-2016 למקום הראשון בין יעדי הנדל"ן המבוקשים בארץ עלו מחירי הדיור בכ-55%. כך באוקטובר 2011 מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בשכונת רמות עמד על מחיר של 802 אלף שקל, בחלוף 5 שנים באוקטובר 2016 המחירים זינקו ל- 1.248 מיליון שקלים.

מלבד שכונת רמות, בין יעדי הנדל"ן המבוקשים בארץ עומדת במקום הרביעי שכונת נווה זאב, בה זינקו מחירי הדיור ב51% תוך 5 שנים בלבד. לשם השוואה, אם באוקטובר 2011 מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים בשכונת נווה זאב עמד על 781 אלף שקל, זינק המחיר בשנת 2016 ל- 1.185 מיליון שקל.

שכונות רמות ונווה זאב הן יחסית שכונות חדשות בעיר ונהנות מתשואה גבוהה במחירי הדירות, אך גם שכונה ד' הוותיקה עברה שינוי חסר תקדים שלא נעלם מעינם של המשקיעים. משכונה מוזנחת ומלאת סמים ופשע, הפכה שכונה ד' בשנים האחרונות לשכונה צעירה ומתחדשת אליה נוהרים מדי שנה אלפי צעירים, ברובם סטודנטים שמחפשים אחר מגורים קרובים לאוניברסיטת בן גוריון. זרם הצעירים והביקוש הרב אחר דירות צמודות לאוניברסיטה, פתחו שוק נדל"ן חדש בשכונה ד', כאשר אותן דירות ישנות ומוזנחות עברו שיפוץ וריהוט מחדש והפכו במהרה למעוזם של הסטודנטים הטריים שהפיחו בשכונה חיים חדשים ובעקבותיהם נפתחו בקרבת האוניברסיטה עסקים חדשים, מסעדות, פאבים ונוצרה אווירה צעירה, המחירים מיהרו לעלות בהתאם.

שכונה ד באר שבע

4%-5% תשואה ומעלה בשנה במחירי הדירות בבאר שבע

מנתוני אתר "יד 2" עולה, כי מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים בבאר שבע עמד בשנת 2015 על 689,972 שקלים, לדירת 4 חדרים 861,172 שקלים ולדירת 5 חדרים כבר תידרשו לחצוף את רף המיליון שקלים, כאשר המחיר הממוצע עמד על 1,088,799 שקלים. גם שוק השכירות בעלייה, כאשר המחיר הממוצע לשכירות חודשית לדירת 3 חדרים הוא 2,284 שקלים לחודש, 2806 שקלים לדירת 4 חדרים, ו3,506 לדירת 5 חדרים, מדובר בתשואה של 4% בשנה.

על אף ההערכה כי דירות קטנות מניבות תשואה גבוהה יותר, הדירות בעלות התשואה הגבוהה ביותר בשנת 2015 בשכונה ד' היו בעלות 3-4 חדרים, עם תשואה של 4.5%, זאת לעומת 4.6% תשואה לדירת 2 חדרים, ו4.3% לדירת חדר. גם שכונה ג' נהנית מתשואה נאה, כאשר התשואה הממוצעת בדירות 3 חדרים היא 4.1%, בדירות 4 חדרים 4.3%  ו-4.12% בדירות 5 חדרים.

מנסיוני עם משקיעים מזה 6 שנים אני יכול להגיד שגלי ההשקעות האחרונים בבאר שבע הינם רכישות בכל שכונות באר שבע, המשקיעים הבינו כי אין בידם של זוגות צעירים הון עצמי מספק לרכישה ולכן שוק השכירות הומה ותוסס. בשנתיים שלוש האחרונות המגמה היא לא רק באזורי האוניברסיטה ובשכונות ד' ו-ג', אלא ההשקעה הפכה להיות בכל באר שבע,אם זה באזור האונוברסיטה ואם זה באזורים שמתגוררים משפחות כגון רמות ונווה זאב

ניכר לעין כי התפתחותה הרבה של העיר באר שבע מושכת אליה מחד משקיעים רבים שמחפשים דירות הנהנות מתשואה גבוהה, ומאידך אלפי תושבים מרחבי הארץ שמחפשים דיור זול יחסית לאזור המרכז, אפשרויות תעסוקה, חינוך איכותי, ומוקדי תרבות ופנאי. השינויים חסרי התקדים בעיר באר שבע בתחום הנדל"ן עתידים להביא להכפלת אוכלוסיית באר שבע תוך עשור. בירת הנגב תשנה את פניה, לא רק כאחת הערים הגדולות בשטחן ובגודל אוכלוסייתה, אלא גם כאחת הערים המתקדמות והאטרקטיביות בישראל.

לסיכום אנחנו רואים שהמשקיעים לא נטשו ולא ינטשו את העיר באר שבע שמספקת כיום את התשואות הכי גבוהות בארץ מבחינת אפיקי השקעה לטווח ארוך ולטווח קצר.

נידאל ריזיק יועץ נדל"ן ומומחה לנכסי השקעה בבאר שבע
050-4263500

מנהל מחלקת השקעות
רימקס פלוס באר שבע