התקופה האחרונה מבלבלת – על כך אין ויכוח.

מצד אחד אנחנו ממשיכים לשמוע על עלייה נוספת במחירי הנדלן. עליה, שלמרות כל הרעש מסביב ממשיכה בעקביות.

מצד אחד, אם נתייחס רק לנתונים אלו הרי שחובה עלינו לרכוש דירה מיד – בין אם למגורים או להשקעה, כל החלטה אחרת גורמת לנו להפסיד כסף.

מצד שני, אם נתייחס לתוכניות העתידיות ולפעולות של בנק ישראל, הרי שריבית בעליה אולי תביא למצב בו מחירי הדירות יתמתנו – אז אולי נחכה קצת?

הדבר הזה יוצר בלבול עצום ובלבול כידוע גורם לנו לקפוא – פשוט לא להחליט.

הדרך לפתרון מתחילה בלשאול את השאלה הנכונה – למה אני צריך לקנות דירה? מהי המטרה שלי? זהו בעצם השלב הראשון בדרך לפתרון, בדרך לקבלת ההחלטה.

הקושי בקבלת החלטה נובע מבלבול פנימי ורצון להימנע מאותו עומס הכרוך בקבלת ההחלטה. הדרך לקבלת ההחלטה עוברת ב-3 פרמטרים אותם קל ליישם.

  1. המשמעויות של קבלת החלטה מסוימת – שקלו כל צד בצורה אובייקטיבית, הימנעו מתסריטים אופטימיים בטירוף מצד אחד ותסריטי אימה מהצד השני.
  2. חיזוק הנחות מוצא חיוביות – אמצעי הפאניקה הגדול ביותר במאה ה-21 הוא המסך שלכם. החדשות בטלוויזיה נאמנות לייצר סנסציות ובדרך כלל הן לא חיוביות. לכן, בתת מודע, בבואכם לקבל החלטה, אדם שצופה באופן קבוע בחדשות יהיה מושפע יותר מאווירה שלילית וזו כאמור פוגמת ביכולת לקבל החלטה.
  3. נטרלו דחיינות – קבעו תאריך יעד ואפילו שעה לקבלת ההחלטה. ברגע שתקבעו זאת, תהיו חייבים להתכנס לתוך התהליך ותבטיחו לעצמכם מיקוד בנתונים וגם החלטה בסופו.

בנימה אישית – אני נמצא בעולם הנדלן מזה כ-15 שנה ובראיה לטווח ארוך, רכישת דירה תמיד הייתה הצעד הנכון. אאחל לכולנו שגשוג בריאות ובעיקר – פחות בלבול….