בכל שנה אני עוצר ומחפש, בדרך כלל עמוק אצלי בראש, חומר למאמר בנושא חגי תשרי בכלל וראש השנה בפרט. ברוב המקרים אני אוהב להתייחס לתחושה המדהימה שמלווה כל אחד בחייו, שמקורה בחג הזה – היכולת להתחיל מחדש. זהו אכן נושא שראוי לכתוב עליו, אבל הפעם ארצה לעסוק בברכה אחת מברכות החג – "שנהיה לראש ולא לזנב".

הברכה הזו מעלה 2 שאלות משמעותיות:

האחת – מדוע הכמיהה להיות בראש מופיעה רק בברכה אחת, בחג אחד. הרי כולנו שואפים להיות הטובים ביותר בתחומים החשובים לנו אז למה הכמיהה למקום הראשון איננה מופיעה יותר מפעם אחת? 

השאלה השנייה – למה חשוב לנו להיות במקום הראשון בכלל? מה זה ייתן לנו?

אתחיל דווקא בתשובה לשאלה השנייה כי היא ברורה יותר – המקום הראשון נותן לכל אחד מאיתנו נחת, ביטחון בעצמנו, סיפוק עצום וכולי. אנחנו מחפשים את המקום הראשון כסוג של אישור על כך שעשינו עבודה טובה, שהעולם החיצוני גאה בנו ומעריך את מאמצנו.

אבל מה עכשיו? אחרי שהוכחנו את עצמנו – מה נותר לנו?

כאן באה לידי ביטוי הגדולה של הברכה לטעמי.

הכמיהה הבלתי נגמרת להיות לראש, זאת שאומנם נאמרת רק פעם אחת בשנה, אבל ביום החשוב ביותר שלה – היום הראשון! שחוזרת על עצמה בכל שנה, כבר מעל 2000 שנים, מגיעה כדי ללמד אותנו קודם כל צניעות, אך יחד עם זאת, מהווה את תמצית ההישגיות!

לכוון לראש זוהי דרך חיים. היא לא תלויה במקום שלנו עכשיו. היא מלמדת אותנו לשאוף למצוינות, לעשות את הטוב ביותר שלנו כל זמן. כל הזמן.

אז בראש השנה הקרוב, תשבו בשולחן אחד בו יברך הרופא להיות לראש, בכיסא ליד יברך השוטר את אותה הברכה. כך גם המהנדס, הגננת, המורה וכן – גם אנחנו יועצי הנדלן, נברך להמשיך ולהיות הכי טובים שאנחנו יכולים.

אברך את כולכם בברכת שנה טובה ומתוקה, מלאה בכל טוב.

שי שטרן 050-5599259 רי/מקס באר שבע