כולנו מכירים את זה שבשלב מסוים הדירה שבה אנו גרים כקיום הופכת להיות קטנה לצרכים שלנו או זוגות צעירים אשר מחפשים לקנות את דירתם הראשונה למגורים.

ולא מוצאים את הזמן בחיפוש מקום המגורים אותו אנו רוצים בדרך כלל את העיר אשר אנו רוצים אנחנו יודעים אך מה לגבי השכונה אליה אנו רוצים לעבור, אם יש שם את המרכזים הקהילתיים אשר אנו רוצים למשפחה שלנו או בכלל רמת מחירי הדיור בשכונה.

בנוסף הדעה הרווחת  הכללית היום שלא זקוקים כלל לייעוץ או עזרה בכל מה שקשור למציאת הבית, מפני שהכל היום הרבה יותר נגיש ופתוח באינטרנט כיום או בעיתונות.

יחד עם זאת היום יש עדיין גם מספר של מוכרים אשר מסתפקים בתליית שלט רק מחוץ לביתם  ולא מפרסמים באינטרנט או בעיתון וכאן למעשה נכנס לתמונה סוכן הנדל"ן או מתווך הנדל"ן.

עולם התיווך:

בעבר עולם התיווך היה רק התאמת בין קונה למוכר וכיום בעידן הדיגיטלי אשר מנגיש יותר את הדירות באמצעות לוחות נדל"ן  כגון יד 2 מדלן וכו', תפקידו של הסוכן כיום הוא מתן מידע על האזור וידע מקצועי , כיום יש גם סוכנים שהם one stop shop הכוונה היא שהם גם מעניקים מגוון יעוץ ושירותים עם אנשי מקצוע כגון: יועצי משכנתאות, שמאים, עורכי דין, אנשי שיפוץ.

בנוסף גם ידע בניהול משא ומתן רציונלי ולא אמוציונלי אשר הרבה פעמים עסקאות לא יוצאות לפועל בגלל שמשא ומתן מתנהל באופן אמוציונאלי ולא רציונלי.

וכן סוכני הנדל"ן או מתווך הנדל"ן איך שתרצו לקרוא להם הם כיום הדרך המהירה הקלה והטובה כיום למצוא את דירת החלומות שלכם במיוחד בשוק כמו של היום אשר מונה היצע גדול של דירות, כאשר הם מכירים את השכונה בצורה טובה ומקצועית יותר וכן מכירים ויודעים על "נכסים במחיר שוק "

שיש באזור  בו הם עובדים .

למה כדאי עוד לשים לב עוד פרטים קריטיים שלא תמיד מייחסים להם חשיבות רבה בהליך הקנייה, כגון תכוניות לבנייה עתידית או בניינים אשר יכולים לעבר התחדשות עירונית.

למרות כל היתרונות אשר מניתי למעלה וחוק המתווכים אשר בא להסדיר את המקצוע  התחום עדיין סובל בארץ מייחס שלילי בעוד שבמדינות מערביות התחום נחשב לדבר הכרחי.

ורבים מהמוכרים והקונים כיום מנסים "לחסוך" את דמי התיווך ומבצעים את עסקת הנדל"ן בעצמם מה שלא תמיד מתברר כהעסקה הכי טובה.

לסיכום אם אתם  אכן מעוניינים לבצע עסקת קנייה טובה מומלץ  לכם כן לשכור את שירותיו של סוכן הנדל"ן וכמובן לבחור בסוכן טוב ומקצועי בעל תעודה ומוניטין אשר ימצאו את מבוקשכם  ויוכלו לחסוך לכם הרבה זמן וכסף.

כותב : ערן אוסטרו יועץ נדל"ן