בשבועות האחרונים אנו עדים לטירוף בעולם הנדל"ן. רמת נטילת המשכנתאות נמצאת בשיא, מחזורי המשכנתא פורחים וכמעט כל לקוח מחפש להוזיל עלויות.

למה זה קורה?

2 הגורמים המרכזיים הם הסרת המגבלה על נטילת משכנתאות בריבית פריים וסביבת הריבית הנמוכה שנראה שתישאר אתנו עוד הרבה זמן. לקוחות הבנקים מקבלים הצעות שמגלמות החזר חודשי של 350-400 לכל 100,00 ₪ בהלוואה ל-25-30 שנה. כשזהו המצב, הלקוחות לא מתמהמהים ולוקחים סיכון, מתוך הבנה שסביבת הריבית הנמוכה תמשיך אתנו עוד זמן מה.

האם זה נכון?

בלי לשים לב, אנחנו נמצאים כבר עשור בסביבת ריבית נמוכה. תחילה, בגלל המשבר הכלכלי בארה"ב ב-2008, שלאחריו חווינו תקופה ארוכה של חוסר וודאות, וכעת, נראה שמשבר הקורונה יגרור עוד שנים של ריבית נמוכה, מתוך מטרה לעודד צמיחה ויוזמה של עסקים.

אז מה מומלץ לעשות?

השקעה בנדל"ן היא מדהימה. היא מאפשרת לכל אחד מאתנו, לרכוש נכס תוך סיכון הון עצמי נמוך יחסית והיעזרות בבנק להלוואה בתנאים מעולים. בין אם אתם מתכננים לרכוש נדלן להשקעה או למגורים, ניתן להעריך ברמה די גבוהה של סבירות, שסביבת הריבית הנמוכה תישאר אתנו גם בעשור הקרוב. במצב כזה תוכלו להסתמך על ההחזר החודשי הנמוך יחסית ולרכוש נכס! נשמח לעמוד לרשותכם, בשאלה, בעצה טובה ואולי אפילו במציאת דירה.