מתחילת השנה ועד לאמצע אוקטובר רשם מדד תשומות הבנייה עלייה של 4.8% – קצב שלא נראה שנים – מה שעלול לגרום לעליית מחירי הדירות החדשות בעשרות אלפי שקלים נוספים • בנוסף, גם חומרי העבודה מתייקרים בקצב מואץ • מכיוון שלעניין זה אין בשורות טובות, רוכשי הדירות צריכים להיות חכמים, ולדעת להתפשר
מה זה מדד תשומות הבנייה?
מדובר במדד שמודד את שינויי העלויות לקניית "סל" קבוע של חומרי בנייה, מוצרים ושירותים המשמשים לבניית בתי מגורים ולשיפוצים, ובפועל הוא מייצג את הרכב הוצאות הבנייה של קבלנים וקבלני משנה. לאור זאת, זה משליך באופן ישיר על רוכשי הדירות. מכיוון שרכישת דירה חדשה הוא תהליך שעשוי להימשך אפילו 3 שנים ויותר, יתר החוב של הרוכשים מוצמדת למדד תשומות הבנייה או למדד המחירים לצרכן, כשהיזמים מנסים כמובן להצמיד אותו למדד הגבוה יותר באותה עת, והרוכשים משתדלים להצמיד למדד השני. עדיין יש להבין, כי מחיר הדירה שהרוכשים ישלמו לבסוף, יהיה שונה מזה שנחתם בחוזה המכר.
מה הסיבה האמיתית? והאם זה ילווה אותנו עוד הרבה זמן?
הסיבה העיקרית ההשבתה הגלובאלית של ייצור חומרי הבנייה בתקופת הקורונה, והחזרה של משקים רבים לפעול בחודשים האחרונים, מה שמייצר ביקושים רבים, על היצע קטן במיוחד, והתוצאה היא עליית מחיר בנוסף, ענף ההובלה הימית נתון לקשיים רבים, מה שמייקר את ההובלה במידה ניכרת.אני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא ויותר חשוב , איפה אתם חושבים שמחירי הדיור עלו יותר בעיר באר שבע?

נידאל ריזיק050-4263500
רימקס פלוס באר שבע

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001375554