בימים אלו שכונת הפארק רוקמת עור וגידים והופכת לשכונת מגורים

יחד עם בניית הבתים אדרכילי העיר דאגו לפיתוח סביבתי מרשים ומהיר כבר היום השכונה מקבלת סקירה ארצית ובמאמר זה נסביר למה זאת השכונה הכי טובה בעיר

המתכון להצלחת שכונת הפארק

8 מרכיבים למתכון הכי טוב של שכונת הפארק

1. תושבי השכונה יקבלו את הבית כאשר כל השכונה מוכנה

להבדיל משכונות חדשות אחרות, התושבים הראשונים בפארק הנחל לא יחיו באתר בנייה. אם היזמים לא יסיימו את הבנייה תוך שלוש שנים – הם יחטפו קנסות.

2. מתחייבים לחינוך ברמה גבוהה

קרית חינוך חדשה מוקמת בימים אלה בפארק הנחל, ולצדה בית ספר לנוער ציוני אמריקאי בהשקעה עירונית של 150 מיליון דולר. כמו כן מוקמים בשכונה מוסדות ציבור מגוונים כמו מתחמי בריאות ורווחה, וכן מערכות כבישים.

3. תיירות ( מילה חדשה לעיר באר שבע ) , נופש ופנאי

פארק הנחל מתהדרת בפארק הגדול בארץ (90 דונם), אגם המים המלאכותי הגדול בארץ (90 דונם), פארק צפרות, מתחם ספורטק ענק, קאנטרי-קלאב ומתחמי בילוי ופנאי, לרבות מרכזי קניות, מסעדות ובתי קפה וגולת הכותרת בית מלון .

4. הכי חשוב ביטחון – אז בכל שעות היממה

שכונת שכונת פארק הנחל תהיה שכונה חכמה המרושתת במצלמות. מתכנניה משתמשים ב"טכנולוגיה האחרונה" שתבטיח ביטחון מרבי לתושבים.

5. ידידותיות לסביבה – ולבריאות

פארק הנחל תהיה השכונה הראשונה בבאר שבע שתחובר לגז טבעי. הדבר יתאפשר הודות לקו החלוקה של חברת "נגב גז טבעי בע"מ", המגיע ישירות ממאגר תמר ומחבר את העיר למערכת הארצית. העובדה הזו שלא רבים נותנים דעתם עליה תחסוך לתושבים עלויות ניכרות וכמובן – תמנע את הצורך בהטמנת צוברי גז לכל בניין בנפרד, ובכך גם יתרונה הבריאותי.

6. ידידותיות למשפחות

התוכנית לפארק הנחל מחלקת אותה לרובעים, עם שתי שדרות ראשיות המחברות את השכונה למרכז העיר ולאזור התעסוקה. לכל אזור בשכונה יש גן שעשועים קטן. כך שלצד המרכזים המסחריים יש בשכונה גם גינות חמד.השכונה מתוכננת בדגש על קיימות והתאמה אקלימית, ותוכננה לטובת הולכי הרגל, רוכבי האופניים והתחבורה הציבורית. כך, פארק ליניארי להולכי רגל ורוכבי אופניים חוצה את השכונה, והוא יפותח כמרחב ציבורי ייחודי שלאורכו פזורים בתי הספר היסודיים ורחבת הכניסה לשכונה. הציר יסתיים מול אתר המורשת בית אשל.

7. תעסוקה וחיבור לעיר

השכונה ממוקמת בסמוך לאזור התעסוקה ומול מתחם איקאה, כאשר גשר להולכי רגל יחבר בינה לבין העיר, מעל למתווה הנחל.

8. נגישות לכל מקום

פארק הנחל, פרי יוזמתו של ראש העיר רוביק דנילוביץ', ממוקמת ביציאה הדרומית של באר שבע, וניתן להגיע אליה מכמה כיוונים – היישר מכביש 40 או מכביש 6 – בלי צורך לחצות את העיר ולצלוח את הפקקים בצירי התנועה הראשיים. בתוך השכונה ייבנו מרכזים מסחריים, שירותים עירוניים, בתי ספר וגנים. השכונה קרובה מאוד לנתיבי התחבורה הציבורית, ובסמוך לה מתוכננת להיבנות תחנת רכבת.