המטבעות הדיגיטליים ובראשם הביטקוין פרצו אל חיינו בסערה. אנחנו פגשנו אותם בעולם הנדל"ן ב-2 צורות: כתחליף להשקעה בנדלן וכצורת תשלום עבור נכסים. למעשה, אחת העסקאות הראשונות שבוצעו בתשלום במטבע דיגיטלי הייתה כאן אצלנו בשכונת רמות!

המטבעות הדיגיטליים אינם בבעלות של מדינה וניהול המערכת והעסקאות בין האנשים מתנהלים כולם על ידי רשת המשתמשים באופן שיתופי על גבי מערכת ציבורית וחופשית ומבוססים על יישומים של טכנולוגיית בלוקצ'יין. למטבעות מאפיינים רבים וייחודיים המאפשרים שימושים חדשים שלא יכולים להיעשות על ידי מערכת התשלומים המסורתית הקיימת כיום. צורת המסחר במטבעות אלו לא מצריכה תיווך של בנקים או של כל גורם סליקה נוסף מה שבאופן אוטומטי מוזיל את העלויות ומאפשר מסחר עם העולם כולו.

קיים מגוון רחב של שירותי קניה ומכירה למטבעות הדיגיטליים כאשר קלות הביצוע והאפשרויות הזמינות תלויים במדינה ממנה נעשית הרכישה. בישראל ניתן לרכוש מטבע דרך paypal או דרך זירות מסחר מועטות (כדוגמת bit2c ) שמספקות שרותי מסחר בדיוק כמו שמספקת הבורסה לניירות ערך.

בזמן האחרון יותר ויותר "אנשים מן השורה" החלו מתעניינים בנושא המטבעות הדיגיטליים ובדרך בה יוכלו למנף איתם את כספם. העובדה כי אין איזושהי "תורה" לפיה ניתן לצפות אירועים שיקרו או לנתח שינויים שקרו, והשילוב בין התנודתיות החדה לנטייה לרדת יותר מנכסים אחרים מעצים את הסיכון בהשקעה בביטקוין.

המסחר במטבעות דיגיטליים אולי מסתמן כדבר הבא, אך כל עוד לא נפתרות כל סוגיות הרגולציה והמסחר למיניהן, כדאי למשקיעים לבחון היטב את מהות ההשקעה והאם היא אכן מתאימה לרמת הסיכון שמתאימה להם.