אני יודע שלא מזמן דיברנו על תחילתם של דברים – הרי חגגנו לא מזמן את השנה החדשה בראש השנה שלנו, אך עתה, עם כניסת השנה האזרחית 2022, קיבלנו עוד הזדמנות לחגוג התחלה.

חגיגת התחלה עבורי כוללת 3 פעולות פשוטות: היזכרות בשנה החולפת, מחיקה של הזיכרונות והצבת מטרות חדשות לשנה הקרובה.

למי מאתנו שאיחר לבצע את התהליך בראש השנה, אציע לבצע זאת מחדש אבל הפעם – תנו לי להציב עבורכם את המטרות "הנכונות". כמובן שהן אינן בהכרח המטרות שלכם, אבל היה חשוב לי לבחור במטרות שעמידה בהן היא האתגר הגדול ביותר לכולנו, לא כי הן בלתי מושגות, להיפך, דווקא כי הן מתחת לאפנו כל הזמן.

  1. שמרו על תזונה נכונה:

המטרה הראשונה היא הקשה מכולן, באחריות. אוכל מייצג עבורנו כל כך הרבה דברים מעבר למטרה הבסיסית שלו – להזין אותנו ולחזק את גופנו. את התוצאות של אי עמידה במטרה הזו לא נראה בשנה הקרובה, וכנראה גם לא בזו שאחריה, אבל תוצאות של הזנחת גופנו הן הרסניות וברגע שנרגיש בהן – איחרנו את הרכבת. לכן כבר מהיום, ובכל יום, שימו לב לתזונה שלכם.

  • בלו באמת עם היקרים לכם:

משפחה, בני זוג, חברים ומה לא. הקרובים לנו נלקחים על ידינו כמובנים מאליהם רק בשל היותם הקרובים לנו. הבילוי עם הקרובים לנו תמיד יכול להידחות למחר, כך אנו חושבים. האמת היא, שגם כאן, בדיוק כמו בשמירה על גופנו, את התוצאות ההרסניות נראה רק בעתיד. בדרך כלל הייתי אומר "נצלו כל רגע פנוי" לבילוי עם הקרובים לכם. היום אני אומר – פנו מראש את הזמן כדי לבלות עם היקרים מכם! אגב, נסו לעשות זאת בחוויה ולא בבילוי סתמי. הבטחה שלי – זה נשאר ליותר זמן….

  • השקיעו בפיתוח:

אנחנו חיים את השגרה, ובמקרים כאלו קל לנו לתת ליום אחר יום לעבור מבלי שלמדנו משהו חדש. מעבר לכך, הרי קיבלתם ממני 2 משימות לא קלות בסעיפים 1 ו-2 אז עכשיו בכלל קשה לפנות זמן נוסף. האמינו לי, ההשקעה בעצמכם היא חיונית לתחושת המסוגלות שלכם, לאמונה שלכם בעצמכם, להבנה כי אתם מועילים, לעולם ולעצמכם. קראו ספר, האזינו לתוכנית מעשירה, פתחו גוגל. בגדול, הכול הולך, העיקר שתרגישו שאתם לומדים יותר עם כל יום שעובר.

אאחל לכולנו שנה של הגשמת מטרות…

שי שטרן רי/מקס פלוס באר שבע 050-5599259