בירת נגב והעיר השנייה בגודלה בארץ שועטת בצעדי ענק עם פרויקטים כלכליים גדולים שמושכים אלייה חברות מכל העולם וכוח אדם איכותי וצעיר של עשרות אלפי קצינים, סטודנטים, מהנדסים ואנשי הייטק.

פארק הייטק ענק, קריית סייבר גדולה, העברת אגפי התקשוב והמודיעין של צה"ל ופתיחת פקולטה חדשה למשפטים באוניבקסיטת בן גוריון בנגב הם רק חלק משורה של מוקדי צמיחה ומשיכה חדשים לבאר שבע.

פארק ההייטק, אשר מהווה את אחד המוקדים החשובים למשיכת כוח אדם איכותי יעסיק בסוף התהליך כ- 50 אלף עובדים והוא יכלול משרדים, מעבדות ושטחים מסחריים בהיקף שטח כולל של 200 אלף מ"ר. עד עתה אוכלסו 2 בניינים בשורה של חברות ביניהם "אלביט", "דויטשה טלקום", "IBM" ו"לוקהיד מרטין".

העברת אגפי התקשוב והמודיעין של צה"ל נמצאת בשלבים מתקדמים ובסוף התהליך תאכלס כ- 30,000 קצינים, משרתי קבע וחיילים כאשר ההערכה היא כי רבים מהם יעברו להתגורר בעיר.

אוניברסיטת בן גוריון מהווה כבר שנים עוגן למשקיעים וכבר בשנה האחרונה מקדמת פתיחת פקולטה למשפטים אשר תביא לעיר כ- 5000 סטודנטים נוספים בנוסף ל- 25,000 אלף סטודנטים שכבר קיימים בעיר.

קברניטי העיר לא נשארים אדישים ובשנתיים הקרובות צפויים לקום מרכזי חינוך ותרבות ענקיים לרווחת צתושבעי העיר החדשים.

אל "פארק קרסו למדע" וה"לומדע" שכבר קיימים תצטרף פארק הילדים הגדול מסוגו בארץ, בניית מתחמי הבילוי סינמה סיטי ויס פלאנט ישולמו בשנה הקרובה ויהפכו את העיר לבירת מרכזי הבילוי בארץ.