״הנה חתמתי פינוי בינוי עכשיו הכל יעלה!״
מה זה פינוי בינוי ואיך זה יעזור לכם?

אני נתקל בהרבה אנשים שחוזרים על אותה אימרה, אותה אימרה שגורמת להם לבצע מספר פעולות גורליות שהן מתבררות כטעויות בדיעבד !
לכן חשוב להבין בסופו של דבר להבין על מה אנחנו חותמים במסמך, חשוב שנבין מה זה פינוי בינוי, וחשוב שנבין איפה העירייה באמת מתכננת לקדם את הפרויקטים הללו.

כולנו נתקלנו במישהו שאמר לנו "עכשיו היו אצלי אנשים שאמרו לי שהביניין הולך לעבור פינוי בינוי, בטוח המחירים יקפצו ב-100 אלף שח".
אז זהו שלא בדיוק !

ניקח לדוגמא מצב שבו היזם פנה אלינו והראה לנו את כל המסמכים והתחלנו להשתכנע, צריך להבין דבר אחד – היזם לא יכל לעשות שום דבר אלא אם העירייה וההתחדשות העירונית יחליטו לקדם את התהליך באזור. כלומר יכל לקחת גם 15 שנה עד שבכלל יתקדמו אישורי התהליך.

בוא נדבר עובדות : כיום ניתן לראות תהליכי פינוי בינוי בעיקר בשכונה ג' ובקרוב בשכונה ד', בכל שאר השכונות לא מתקיים תהליך פינוי בינוי כרגע. אם חשבתם שאתם נמצאים בתהליך או חתמתם ליזם כזה או אחר ואתם לא נמצאים בג", תיקחו בחשבון שמדובר על תהליך שהוא לא מאושר על ידי העירייה. גם בשכונה ד׳ לא מתקיים בכל השכונה פינוי בינוי, לכן חשוב מאוד לראות תכניות עירייה והתחדשות עירונית כדי לוודא באילו רחובות באמת מתקיים התהליך.

פינוי בינוי אכן פרויקט שיכל להקפיץ את עליות הדירות במאות האחוזים, אינטרס העירייה לבצע בשכונות הוותיקות של העיר באזורים הישנים שבהם המבנים אינם מבוססים, אבל במידה וישנם מבנים שאינם מבוססים בשכונות ותיקות נוספות ישנן אופציות נוספות ופחות מורכבות שניתן בעזרתן לשקם את הבינין והפעולה הזו אינה מגדילה את המחירים באחוזים שאנו נוטים לחשוב.

לכן במידה וחשבתם לקנות דירה בפרויקט פינוי בינוי, עכשיו אתם יודעים באילו שכונות להתמקד.
במידה וחשבתם למכור ותהליך הפינוי בינוי עומד לעכב / לשנות את החלטתכם תוודאו שוב על מה מדובר.