מהות יום השנה לאילנות מבחינתי היא השקעה לטווח ארוך באדמתנו. אנו משקיעים היום, זמן, מאמץ וכסף באדמה אשר בבוא העת תצמח ותניב לנו פירות. זה בדיוק הזמן לדבר על השקעה באדמתנו – רכישת נכס להשקעה בעיר!

כבר מעל ל-2 עשורים שהעיר באר שבע נמצאת בצמרת ערי ההשקעה בארץ. עצם היותה בירת הנגב ומוקד משיכה לאוכלוסיית הדרום, מוקדי הלימוד והתעסוקה שנמצאים בה עודדו משקיעים להאמין בעיר ובתוצרת שהיא יכולה להניב עבורם.

כיום יש מגוון אפיקים בהם ניתן להשקיע בנדלן בעיר באר שבע. אסקור את 3 המובילים שבהם, אך לפני שאעשה זאת חשוב להבין איך מודדים האם השקעה רווחית עבורנו ומהם המספרים אליהם אנו צריכים להתייחס.

כשבוחנים כמה הרווחנו מההשקעה אנו צריכים להתייחס רק לכסף אותו השקענו, משמע אם רכשנו נכס בעלות של מיליון שח במימון של חצי מיליון, אנו השקענו חצי מיליון שקל. חישוב הרווח ייעשה כשנחבר את מחיר השכירות אותה הרווחנו במהלך התקופה, בתוספת הרווח במכירת הדירה. מסכום זה נחסר את עלות הריבית של המימון אותו לקחנו ונגיע לרווח שלנו.

עכשיו כשהבנו במה להתמקד יש 3 אפיקי השקעה שיכולים להתאים לנו:

  1. רכישת דירה מושכרת ללא שינוי בנכס כשהמטרה היא הרווח מהשכירות בלבד. במקרה זה נהנה מהחזר חודשי עבור ההשקעה שלנו במספרים שנעים בין4-5 אחוזים בשנה.
  2. רכישת דירה ושיפוץ: במצב זה לא נהנה משכירות חודשית אך הרווח שנשיג ממכירת הדירה לאחר שיפוץ יכול להגיע ל10% בשנה.
  3. רכישת קרקע לבניה: במקרה זה אנו רוכשים קרקע בשלב התחלתי של הפיתוח שלה. ככל שנתקרב לסיום הפיתוח ערכה של הקרקע יעלה. במקומות מסוימים הרווח יכול להגיע ל20% בשנה עבור הכסף שלכם!