החודשים החמים יותר בשנה מאירים לכולנו פנים – שעות האור רבות יותר, מזג האוויר מעודד יציאה החוצה ומקומות הבילוי הומים. בעולם הנדל"ן אנו עדים להרבה יותר מתעניינים, המחפשים את הבית הבא באווירה הרבה יותר נעימה. בתקופה זו אנו עדים לקונים אשר שמים דגש על דברים מעט שונים מאשר בשאר ימות השנה.

מחפשים להוציא את המיטב מהבית הבא שלכם דווקא בחודשי הקיץ – כדאי לשים לב לדברים הבאים:

  1. סוג הבניה:

החלוקה הבסיסית בסוגי הבניה היא לבניה בבלוקים מבודדים מול בניה בלוחות בטון. קיימות שיטות נוספות ומתקדמות יותר אך הן המיעוט. החיסרון של בניה בלוחות בטון היא בהיותם מעט פחות מבודדים מבניה בבלוקים כך שבחודשי הקיץ הבית "סופג" את החום, בניגוד לבניה בבלוקים שנחשבת מבודדת יותר.

  • כיווני שמש:

בקיץ השמש גבוהה יותר בשמים ומסלולה ארוך יותר (מצפון מזרח ועד צפון מערב) ובחורף השמש נמוכה יותר ומסלולה קצר (מדרום מזרח לדרום מערב). כיוון דרום יהיה חשוף לשמש כל השנה לעומת כיוון צפון שלא נחשף כלל לשמש.

כיוון אוויר מזרחי – בשעות הבוקר תהיה קרינה ישירה אך אחר כך יהיה מוצל ונעים יחסית. כמו כן, תוכלו לחזות בזריחה ו"להרגיש" את הבוקר בשעות המוקדמות ביותר.

כיוון אוויר מערבי – לקראת השקיעה, תהיה קרינה ישירה על הפתחים בכיוון זה ולכן חדרים בכיוון מערב יהיו חמים יותר בערב. בבניינים בהם הנוף פתוח בכיוון זה, תגיע בערב הבריזה מן הים, מה שיכול לתרום לצינון הבית בימים חמים.

  • סוג החלל החיצוני:

אתם אנשים של גינה? מרפסת קטנה? חשוב להבין איך תרצו לנצל את חודשי הקיץ ובהתאם לצרכים התאימו את החלל החיצוני. כך או אחרת חשוב להדגיש כי לכל תקציב יש חלל חיצוני שיתאים לצרכים שלכם.

תהיה הבחירה אשר תהיה אני בטוח שתהליך החיפוש יהיה חמים, שמשי ואופטימי…..