מעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן? לפני חתימה על עסקה כל כך משמעותית, כדאי לבדוק מספר דברים. בפוסט זה אסקר את התחום ה"כתוב"- מסמכים, טאבו והפרת הסכם כתוב:
• קבלנים נוהגים להחתים הרוכשים על מסמך "זיכרון דברים" כבר מול סוכן המכירות. גם אם מדובר ב "צטלה", פתק בכתב יד, זכרו שמדובר בחוזה מחייב לכל דבר ועניין, שבעקבותיו אף תדרשו לפיקדון כספי.
עצתי לכם להימנע מהסכם שכזה ולקדם את חוזה הרכישה העיקרי באמצעות עו"ד מטעמכם. למקרה וכבר חתמתם ציינו מפורשות סעיף אי הסכמה בו תוכלו לחזור בכם תוך פרק זמן סביר והשבת הפיקדון במלואו.
• הערת אזהרה – נרשמת בטאבו על זכויות הקבלן בקרקע ומזהירה כל אדם כי הקבלן חתם על חוזה ביחס לדירה שלכם ובכך ניתן למנוע עסקאות סותרות וכפולות של הקבלן. חשוב לבדוק בנסח טאבו שנרשמה הערה כזו לזכותכם.
• במקרה של הפרת הסכם- חשוב לכסות עצמכם מכל הצדדים. לרוב סעיף ההפרה הינו חד צדדי: כלומר רק במצב שבו הרוכש מפר, הוא ישלם לקבלן פיצוי. לכן וודאו מראש שסעיף ההפרה יהיה הדדי, וגם במצב שבו הקבלן לא עומד בהתחייבויותיו ישלם פיצוי מוסכם.
• מניעים של חסכון, חוסר מודעות או אפילו אמונה בקבלן יכולים לגרום לכם לוותר על שירות עו"ד מטעמכם שידאג לכם בלבד (ועדיף מתמחה בנדל"ן). זו טעות שעלולה לעלות לכם בבעיות עתידיות. כדאי להגיע עם עו"ד מטעמכם שיגן על הזכויות שלכם.

כותב עו"ד יניב חזן